Felanmälan
Ärendegång felanmälan av vårdnadshavare/elev
- Elev berättar för lärare att enheten är skadad
- Lärare skickar med en blankett för skadeanmälan hem där elev + VH fyller i blanketten.
- Elev eller VH lämnar blanketten och iPaden till lärare som går igenom blanketten tillsammans med eleven och kompletterar om den är bristfälligt ifylld.
- Lärare lägger felanmälan i IT-enhetens serviceportal utifrån ifylld blankett och märker iPaden med det ärendenummer som man får i Serviceportalen.
- IT-enheten hämtar iPaden på bestämd utbytesplats och lämnar en låneenhet (om det finns) till eleven som lärare sedan lämnar till eleven.
- Eventuella frågor om kompletteringar från försäkringsbolaget skickas till läraren som ärendet ligger på.
- När reparerad/utbytt enhet kommer tillbaka till utbytesplatsen får lärare info i ärendet om att snarast byta elevens låneenhet mot den reparerade enheten.
- Lärare meddelar IT i ärendet att låneiPaden finns på utbytesplatsen.